Taken tourmanager
Tour Manager
Op al haar bestemmingen heeft SusSpain Travel Tour Managers zitten, die de reizigers van het begin tot het eind van de vakantie begeleiden. Om een beeld te krijgen van de taken van een Tour Manager, staat hieronder het volledige takenpakket van de Tour Manager. In het takenpakket zit ook de rol die zij spelen bij Duurzaamheid en Interculturele Communicatie. Dit zijn twee belangrijke factoren binnen SusSpain Travel.
Taken van de tourmanager
- Begeleiden van de reizigers
Een tourmanagers is hét aanspreekpunt voor de reizigers die bij SusSpain Travel hebben geboekt. Hij/zij beschikt over een overzicht van de adressen waar de reizigers verblijven en heeft ook lijst met telefoonnummers van de reizigers. Daarnaast is een Tour Manager ook het aanspreekpunt voor reizigers, wanneer zij problemen hebben.
- Contact onderhouden met instanties op de bestemming
De Tour Manager onderhoudt contacten met de bedrijven die onderdeel uitmaken van de reis. Hierbij kan gedacht worden aan busmaatschappijen, bedrijven die excursies organiseren etc. Tevens heeft de Tour Manager ook veel contacten op de bestemming
- Zorgen dat het reisschema goed wordt uitgevoerd
Bij een georganiseerde reis, zijn alle activiteiten vaak vooraf gepland en is de gehele reis samengesteld door de reisorganisatie. De Tour Manager zorgt ervoor dat alles ook volgens het reisschema wordt uitgevoerd. Hij zorgt ervoor dat de reizigers op tijd op de afgesproken plaatsen zijn en dat alles tot in de puntjes is geregeld.
- Het uitdragen van de missie van SusSpain Travel
De Tour Manager draagt de missie van SusSpain Travel uit op de bestemming. SusSpain noemt zichzelf een duurzame reisorganisatie en de Tour Manager zorgt er op de bestemming voor dat duurzaamheid tijdens de gehele reis centraal staat. Zo zorgt hij ervoor dat het gezelschap normaal omgaat met het milieu op de bestemming, geen vuilnis op straat gooit etc. Daarnaast geeft hij ook informatie het kopen van verantwoorde souvenirs, dat wil zeggen geen geïmporteerde souvenirs of spullen die gemaakt zijn ten koste van de natuur.
- Het geven van het goede voorbeeld op de bestemming
Op de bestemming is de Tour Manager grotendeels verantwoordelijk voor het gedrag van de reizigers. Het is van belang dat de Tour Manager het goede voorbeeld geeft aan de reizigers. Wanneer de reizigers bijvoorbeeld een kerk bezoeken, mogen zij niet te bloot gekleed zijn. Het is de bedoeling dat de Tour Manager hierbij het voorbeeld geeft en dus ook niet al te bloot gekleed gaat.
Maak jouw eigen website met JouwWeb